Skip to content

Zaključna predstavitev opravljenega dela v projektu 3D-print

Ponavadi je udeležba v mednarodnih projektih omejena na manjše število dijakov ali učiteljev, redkokdaj pa se zgodi, da je mogoče v projektno ekipo za sodelovanje v mednarodnem projektu vključiti ves razred. Namen mednarodnega projekta z naslovom      3D-tiskalniki, razvoj, digitalna skupnost (3D-print), ki je sofinanciran v programu Erasmus +, pa je bil vzpodbuditi čim večje število dijakov k uporabi tehnologije 3D-tiskanja z razvijanjem lastnih modelov na temo slovenske kulturne dediščine. Tako so dijaki 3. letnika programa Strojni tehnik Šole za strojništvo, geotehniko in okolje v okviru strokovnega modula prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije skozi celotno šolsko leto 2023/2024 izdelovali 3D-modele različnih objektov slovenske kulturne in tehnične dediščine.
Dijaki so pod mentorskim vodstvom g. Viljema Osojnika ustvarili modele mlina s Plešivca, Aljaževega stolpa, klopotca, cerkve Sv. Martina v Šmartnem pri Slovenj Gradcu in model klepca za koso. Ob osvajanju znanja na področju prostorskega modeliranja so dijaki pridobili dodatna praktična znanja o uporabi 3D-tehnologije, med izdelovanjem izbranih objektov pa so razvijali še druge veščine. Proces izdelave končnega izdelka je namreč vključeval celo paleto različnih delovnih metod in postopkov: ekipno delo, terensko delo z izvedbo meritev izbranih objektov, računalniško modeliranje, obdelavo materialov, ročno sestavljanje in lepljenje, dodatno obdelavo z brušenjem, poliranjem, barvanjem in lakiranjem. Obenem so dijaki še širili obzorja s spoznavanjem pomena izbranih objektov za kulturno in tehnično dediščino Slovenije oziroma lokalnega okolja. Zaključna predstavitev končnih izdelkov pred učiteljskim zborom je bila vrhunec projektnega dela. S tem so dijaki dodatno razvijali še veščine poslovne komunikacije in javnega nastopanja, kar jim bo koristilo še v prihodnje.
S sodelovanjem v projektu 3D-tiskalniki, razvoj, digitalna skupnost smo pokazali, da lahko dijaki z uporabo sodobne tehnologije pri izdelavi konkretnega izdelka uporabijo znanja, ki so jih pridobili med šolanjem tako pri strokovno- kot pri splošnoteoretičnih predmetih, obenem so nadgradili tudi svoja strokovna znanja, praktične veščine in zavest o ohranjanju kulturnih vrednot. Pozitivne izkušnje vseh vključenih se odražajo v želji, da bi s podobnim pristopom v okviru strokovnega modula prostorsko modeliranje in priprava dokumentacije nadaljevali tudi v novem šolskem letu.

Miran Papež